تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان جام قهرمانی مسابقات کافا را به کابل بردند + فیلم تکذیب ادعای استخدام ۶۰۰ معلم از میان اتباع تاکنون ۱۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد ایران شده‌اند وزارت کشور ادعای بازداشت زائران افغانستانی اربعین در خوزستان را رد کرد در دو روز گذشته ۵۳۰ زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون به ایران وارد شدند (۱ شهریور ۱۴۰۳) تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد خداداد عزیزی: امیدوارم تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از جام جهانی فراموش نشود تاکید وزیر پیشنهادی کشور برساماندهی اتباع و انسداد مرز‌ها + فیلم حرکت اولین کاروان زائران افغانستانی اربعین از کابل + فیلم هَتاک حرّاف گُستاخ | از عبدالحمید خراسانی چه می‌دانیم؟ آمادگی مرز دوغارون برای پذیرای از زائران افغانستانی + فیلم ثبت‌نام ۲۸ هزار مهاجر افغانستانی برای دریافت روادید برای سفر به عراق از کنسرسیوم ریلی افغانستان چه می‌دانیم؟ احمد مدقق: دستاورد‌های زبانی، مهم‌ترین آورده نویسندگان افغانستانی است تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران فرماندار تایباد: تاکنون از سمت افغانستان ورودی زائر اربعین نداشته‌ایم فرماندار تایباد: ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به گمرک هرات اعزام شد | آتش مهار شده است اینفوگرافی | نگاهی به آخرین وضعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان سومین سالگرد سقوط کابل | کاخ رؤیا‌هایی که فروریخت نگاه عباس عراقچی به افغانستان و طالبان چگونه است؟
سرخط خبرها

گزارش سازمان ملل از سیل افغانستان | ۱۸۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۹ هزار خانه تخریب شد

  • کد خبر: ۲۲۷۸۶۷
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
گزارش سازمان ملل از سیل افغانستان | ۱۸۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۹ هزار خانه تخریب شد
دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که براثر سرازیرشدن سیلاب در ولایت‌های بغلان، بدخشان و تخار در شمال‌شرق افغانستان، تاکنون جان‌باختن ۱۸۰ نفر، زخمی‌شدن ۲۴۲ نفر و تخریب کلی یا قسمتی از هشت هزار و ۹۷۵ خانه تأیید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل متحد (اوچا) امروز (سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با نشر گزارشی گفته است که ۵۱ کودک و ۵۰ زن نیز در میان جان‌باختگان سیلاب در این سه ولایت هستند.

اوچا گفته است که ولسوالی‌های (شهرستان‌های) برکه و بغلان جدید در ولایت بغلان بیشتر آسیب دیده‌اند و ۸۰ درصد تلفات در این دو ولسوالی ثبت شده است.

در گزارش اوچا آمده است که تاکنون جان‌باختن ۷۳ نفر و زخمی‌شدن ۷۶ نفر در ولسوالی بغلان جدید، جان‌باختن ۷۰ نفر و زخمی‌شدن ۱۵۰ نفر در ولسوالی برکه و جان‌باختن ۱۳ نفر در ولسوالی‌های دهن‌غوری، گذرگاه نور، جلگه، نهرین و پلخمری ثبت شده است.

براساس گزارش این نهاد، پنج هزار خانه در ولسوالی برکه و هزار و ۵۰۰ خانه در ولسوالی بغلان جدید و هزار و ۶۱۲ خانه در پنج ولسوالی دیگر، یا ویران شده یا آسیب دیده‌اند. گزارش شده است که در ولسوالی‌های خوست و فرنگ و تاله‌وبرفک نیز ۶۰۳ خانه آسیب دیده‌اند.

اوچا شمار جان‌باختگان سیل در تخار را ۲۴ نفر و شمار زخمی‌ها در این ولایت را ۱۴ نفر اعلام کرده و گفته که بیش از ۱۰۰ خانه تخریب شده است.

این نهاد، آماری از تلفات سیلاب در بدخشان ارائه نکرده و گفته است که در این ولایت بیشترین آسیب را ولسوالی تشکان دیده و در آن ۲۰۰ خانه، ۵۰ پل و ۳۰ بند برق آسیب دیده است و دو هزار مواشی تلف شده‌اند. این نهاد گفته است که عملیات جست‌وجو و نجات با حمایت اداره‌ مبارزه با حوادث طالبان ادامه دارد و ممکن است که آمار تلفات و خسارات افزایش یابد.

پیش از این، وزارت مهاجران طالبان اعلام کرده بود که بر اثر سیلاب، تنها در ولایت بغلان، ۳۱۵ نفر جان باخته‌اند و هزار و ۶۳۰ نفر زخمی شده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت و برنامه جهانی غذا نیز آمار جان‌باختگان این سیلاب‌ها را ۳۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل متحد گفته است که اکنون نُه تیم مشترک امدادرسان در بغلان، سه تیم در تخار و دو تیم در بدخشان مستقر شده‌اند و پس‌از پاکسازی جاده‌ها، تیم‌های تکمیلی نیز مستقر خواهند شد.

این نهاد سرپناه اضطراری، تجهیزات طبی، غذا، پول نقد، آب آشامیدنی سالم و کیت‌های صحی را از نیازمندی‌های کنونی سیل‌زدگان بیان کرده است.

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->